خلخال- نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: با قول مساعد معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، قرار است شهرداری‌ها و دهیاری‌های خلخال و کوثر شارژ مالی شوند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر اقتصاد گفت: در طول چهار ماهه اول سال ۱۴۰۲، نزدیک به ۴۰ هزار میلیارد تومان از محل درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور پرداخت شده که بیانگر رشد ۲ برابری است.
دادستان کل کشور با ارسال نامه‌ای به وزیر کشور گفت: احکام قلع و قمع صادره در کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها تا قبل از سال ۱۴۰۰ لغو شود.
تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان وزارت میراث‌فرهنگی و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به منظور برنامه‌ریزی، راهبری و نظارت بر مجموعه اقدامات مشترک جهت ارتقای شاخص‌های حوزه گردشگری امضا شد.
مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران درباره جزئیات جلسه فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرداری‌های کلانشهرها توضیحاتی ارائه داد.
بر اساس مصوبه مجلس، ۲۵ درصد از عوارض شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از فروش حامل‌های انرژی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری و تأمین ماشین‌آلات دهیاری‌های سراسر کشور هزینه می‌شود.
نشست علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه، ۷ اسفند ماه) به ریاست قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، راس ساعت ۸ و ۱۲ دقیقه با حضور ۱۹۴ نفر از نمایندگان آغاز شد. امروز هم نمایندگان در سه شیفت صبح و عصر و شب به بررسی لایحه بودجه می‌پردازند.
معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: ۷۵۰۹ پروژه عمرانی و خدماتی توسط دهیاری‌ها طی ایام دهه فجر به بهره‌برداری رسید.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: یکی از پیشنهادات ما در موضوع دانش آموزان استثنایی این است که شهرداری‌ها مکلف شوند ایاب و ذهاب این دانش آموزان را به عهده بگیرند.
در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و پویش «ایران سرسبز-ایران قوی» رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
میامی- نماینده شاهرود و میامی در مجلس گفت: سال های قبل ملاک اختصاص اعتبار، مالیات ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بر حسب جمعیت بود که در بودجه سال آتی به عدم توسعه یافتگی تغییر کرد.
میامی- نماینده شاهرود و میامی در مجلس گفت: سال های قبل ملاک اختصاص اعتبارات، مالیات ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بر حسب جمعیت بود که در بودجه سال آتی به عدم توسعه یافتگی تغییر کرد.
میامی- نماینده شاهرود و میامی در مجلس گفت: سابقاً ملاک اختصاص اعتبارات، مالیات ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بر حسب جمعیت بود که در بودجه سال آتی به عدم توسعه یافتگی تغییر کرد.
مشهد ـ رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی با اعطای تسهیلات در سال جاری نیز روی خواهد داد و بخشی از ناوگان تاکسیرانی کشور نوسازی می‌شود.
حجت الاسلام رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در اجلاس شورایعالی استان‌ها گفت: شوراها و شهرداری‌ها باید نسبت به جذب، نگهداری، ارتقا، پرداخت حقوق و کارآمدی سازمان گام متفاوتی از قبل بردارند.
رئیس شورای عالی استان‌ها گفت : ساز و کار مشترکی میان شورای عالی استان‌ها و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ایجاد شود.
سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه تقسیم بندی تروریست و به استخدام گیری تروریست علیه قانون ثمره‌‎ای جز به خطر انداختن زندگی مردم ندارد، تصریح کرد: نادیده گرفتن خطر دشمن در کمین ایران و عدم مرزبندی با آن، باعث عقب افتادن از قاطبه مردم خواهد شد.
سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه تقسیم بندی تروریست و به استخدام گیری تروریست علیه قانون ثمره‌‎ای جز به خطر انداختن زندگی مردم ندارد، تصریح کرد: نادیده گرفتن خطر دشمن در کمین ایران و عدم مرزبندی با آن باعث عقب افتادن از قاطبه مردم خواهد شد.
وزیر آموزش‌وپرورش گفت: در دنیا، مدرسه‌سازی و تجهیز آن توسط شهرداری‌ها انجام می‌شود و ساخت‌وساز و تجهیز مدارس بر عهده آموزش‌وپرورش نیست.
وزیر کشور در احکام جداگانه‌ای، معاونان «توسعه مدیریت و منابع»، «هماهنگی امور استان‌ها»، «عمران، توسعه امور شهری و روستایی» و همچنین «رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور» را منصوب کرد.
همچنین استانداردهای لازم برای آموزش کارکنان دهیاری‌ها توسط وزارت کشور (سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور) تهیه و ابلاغ می‌شود.
پس از ابلاغ قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها توسط رئیس‌جمهور گمانه‌زنی‌هایی متعددی درباره قانونی شدن تراکم و شهر فروشی مطرح شد.
جمالی نژاد از مرحله نخست واگذاری خودروهای حمل و نقل عمومی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در اجرای تفاهم نامه‌های منعقد شده با شرکت‌های تولید کننده داخلی در روز ۱۴ شهریور ماه خبر داد.
معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از ارتقا درجات جدید ۱۷ شهرداری از سوی وزیر کشور خبر داد.
مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار اعلام کرد: با گذشت بیش از ۴ ماه از مهلت قانونی، هنوز شهرداری‌های سراسر کشور به درگاه ملی مجوزها متصل نشده اند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ